Orman yangınlarına teknolojik destek... Yeni nesil drone ilk kez sahada kullanıldı
ANKARA (İGFA) - Orman Genel Müdürlüğü, “Yeşil Vatan” olarak nitelendirilen orman alanlarının korunmasına yönelik teknolojik çalışmalarını sürdürüyor. Bu kapsamda geliştirilen yenilikçi drone sistemi, Adana’nın Sarıçam ilçesinde meydana gelen orman yangınında başarıyla kullanıldı.
Başlangıç aşamasındaki ve henüz büyüme evresine geçmemiş yangınlarda etkin müdahale imkânı sunması hedeflenen sistemin, zorlu arazi koşullarında kara ekiplerine destek sağlaması amaçlanıyor.
Yeni nesil drone sistemi sayesinde ulaşılması güç noktalara kısa sürede erişilebildiği, yangının ilerleme yönüne köpük ve retardant uygulamaları yapılarak alevlerin yayılmasının yavaşlatılabildiği belirtildi.
https://twitter.com/OGMgovtr/status/2068944360880676891
Orman Genel Müdürlüğü, teknolojik çözümlerin sahadaki deneyimle birleştirilerek yangınlarla mücadele kapasitesinin artırıldığını ve personel güvenliğinin güçlendirildiğini vurgularken, “Yeşil Vatan”ın korunması için yenilikçi yöntemlerin kullanılmaya devam edileceğini duyurdu. Müdürlük, teknolojik yatırımlarla orman yangınlarına karşı daha hızlı ve etkili müdahale hedeflendiğini kaydetti.